Gode råd til afholdelse af Kids Walk

Kids Walk Gode råd til afholdelse af Kids Walk

Før Kids Walk

To uger før Kids Walk løber af stablen, er det en god idé at holde et opstartsmøde i institutionen/skolen. Her kan I snakke med børnene om, hvad Kids Walk egentlig går ud på, hvorfor er det vigtigt at hjælpe andre, hvordan man finder en sponsor osv.

Det er en god måde at høre børnenes tanker om, hvad det vil sige at hjælpe andre, og generelt lade børnenes meninger komme til udtryk. Efter opstartsmødet får børnene udleveret materialet til Kids Walk, som indeholder en forældrefolder, der fortæller forældrene om Kids Walk og deres rolle i det samt sponsorsedlerne, der udgør kontrakterne mellem barnet og dets bedsteforældre, onkler, venner, naboer osv.

Til slut er det vigtigt at forklare børnene, at det ikke gælder om at være den, der samler flest penge ind, men at det er fællesskabet, der samler ind, for at gøre en forskel for andre børn.

Under Kids Walk

Det er helt op til skolen/institutionen, hvor meget tid de vil afsætte til Kids Walk. Det vigtigste er, at der er plads og tid til, at børnene kan røre sig og have det sjovt! Inden børnene begiver sig ud på gåturen, er det en god idé at opmåle forskellige ruter, så der er noget for både store og små.

Efter Kids Walk

Når målstregen er nået, skal det registreres, hvor meget hvert barn har gået. Det skal de voksne hjælpe med. Herefter bliver der afregnet med børnenes sponsorer, som donerer det pågældende beløb til barnet, der herefter afleverer pengene til den ansvarlige for tilmeldingen af Kids Walk.

De indsamlede midler overføres til:

Børneulykkesfondens konto: kontonummer 3100 – 3100178303 
eller 
MobilePay: 26 82 62 53

Ved overførsel af donationen er det vigtigt at notere, hvilken skole/institution donationen kommer fra.

Deadline for indbetaling er 14 dage efter, Kids Walk er afholdt.